Visszaküldési politika
Reklamáció
1. Garanciális idő és panaszeljárás
1.1 Garanciális idő: A www.cosmee.eu internetes áruházban megvásárolt termékekre a törvényben
meghatározott legalább 24 hónapos garanciaidő vonatkozik, vagy felülről korlátozva a termék
fogyasztásának dátumára. A jótállási idő attól az időponttól kezdődik, amikor az árut a vevő kézhez
vette. Csak az eladó által megvásárolt és megfizetett termékre lehet igényt tartani. Panasz
benyújtásakor a fogyasztó köteles az igényelt terméket tiszta, gépiesen sértetlen, eredeti
csomagolásban, számlával vagy a termék megfizetésének egyéb igazolásával együtt az eladóhoz
eljuttatni. A garancia akkor jár le, ha a hibát a termék mechanikai károsodása vagy a fogyasztó nem
megfelelő körülmények között történő tárolása okozza. A természeti katasztrófák és helytelen
kezelés miatt bekövetkezett hibák szintén nem tartoznak a garancia hatálya alá. Panasz esetén
javasoljuk, hogy a fogyasztót telefonon értesítsék az eladóval arról, hogy a termék hibás és hogyan
nyilvánult meg. Ezen információk alapján a fogyasztónak azt tanácsolják, hogy folytassa a panasz
kezelését.
1.2 A vevő köteles az árut az átvétel után azonnal megvizsgálni. Ha a termék csomagolásán sérülést
találnak, a vevő ellenőrzi az áru állapotát, és sérülés esetén nyilvántartást vezet a fuvarozó
jelenlétében bekövetkezett károkról. A vevőnek joga van nem elfogadni a láthatóan sérült
szállítmányt. A fuvarozó felelős a szállítás közbeni károkért, minden áru biztosított. A fuvarlevél
aláírásával a vevő vállalja, hogy elfogadja a küldeményt, és megerősíti, hogy látható sérülés nélkül
érkezett meg.
1.3 A panasz akkor indokolt, ha:
a.) az árut nem szállították le
b.) a leszállított áru sérült
c.) a leszállított áruk eltérnek a vevő által megrendeltektől
d.) a leszállított áruk nem teljesek (az ügyfélnek meg kell győződnie arról, hogy megrendelését a
készleten lévő áruk hiánya miatt nem osztották-e fel több megrendelésre).
A fenti esetek mindegyikében az áru átvételétől számított 48 órán belül kapcsolatba kell lépni az eladóval, különben a reklamációt nem kell elfogadnia
1.4 A panaszokat a következőképpen kezeljük:
a.) Az ügyfélnek be kell jelentenie a panaszt az [email protected] e-mail címre
b.) A vevő az igényelt árut (eredeti csomagolásban) a számla másolatával együtt elküldi, a címre a hiba leírásával, amelyet e-mailben küldünk. A Cosmee.eu 30 napos határidővel rendelkezik az igényelt áruk átadásától számítva, a törvény előírja a felülvizsgálatot a panasz jogosságára és elismerésére vagy el nem ismerésére.
c.) A reklamáció megoldása során a Cosmee általában felveszi a kapcsolatot az ügyféllel, és
megállapodik a panasz megoldásának módjáról (áruk darabonkénti cseréje, egyéb áruk adott áron,
visszatérítés).
d.) A panasztétel eredményéről a vevőt a panasztételi eljárás befejezése után azonnal, e-mailben
értesítjük, és az áruval együtt (vagy más módon, az eladóval kötött megállapodás szerint), levélben
megkapja a panasznyilvántartást. A Cosmee jogosult kielégíteni a vevővel szembeni elállásból eredő
bármely követelését a vevő által befizetett pénzeszközökből, és megtéríteni a követeléseivel
csökkentett összeget.